امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۰/۲۶- ۰۸:۴۳ - مشاهده: ۲۳۴

تاکید کاظمی قمی در ملاقات با مقامات پاکستانی بر تشکیل گروه تماس منطقه ای

با همتایان پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته ای از پیشنهادات سازنده را جهت حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند.

کاظمی قمی در صفحه شبکه اجتماعی x خود نوشت: 

در ادامه تلاشهای منطقه ای ج.ا.ایران برای کمک به مردم افغانستان، امروز در اسلام آباد پاکستان با جناب آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه، جناب آقای آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سایر مقامات این کشور ملاقات کردم.

در این ملاقات ها تاکید کردم صلح و ثبات منطقه وابسته به صلح و ثبات در افغانستان است و آنچه که می تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه ای با محوریت کشورهای همسایه افغانستان است.

در این چارچوب، با همتایان پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته ای از پیشنهادات سازنده را جهت حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند.

گروه تماس و دستورکار آن قابل گسترش می‌باشد و می‌تواند به نگرانی‌های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستورکار مشخص با جدول زمانی منطقی، بصورت گام به گام بپردازد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما