امور گذرنامه

صدور اولین گذرنامه

 توجه : مدارک مشروحه ذیل جهت افرادی است که تاکنون به هیچ وجه گذرنامه ایرانی اعم از مفقوده ، غیر معتبر ، قدیمی و ... نداشته و به عنوان همراه در گذرنامه والدین یا همسر نیز نبوده اند .
مدارک لازم:

۱- یک برگ درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۱] برای صدور اولین گذرنامه
۲- اصل شناسنامه جدید و تصویرهای (کپی) تمام صفحات شناسنامه (شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکسدار باشد)
برای ایرانیان بالای ۱۵ سال که دارای شناسنامه فاقد عکس میباشند باید ابتدا نسبت به [تعویض شناسنامه پانزده ساله ها] یا [عکسدار کردن شناسنامه] اقدام شود. چنانچه شناسنامه درخواست کننده قدیمی باشد ابتدا باید نسبت به [تعویض شناسنامه قدیمی] خود اقدام نماید.
۳- اصل مدارک اقامت و یک برگ تصویر آن.
۴- دو قطعه عکس جدید ۴×۳ تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده  و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
۵- افرادی که بطور غیرمجاز از ایران خارج شده اند باید مدارک "ج" و "د" را نیز ارائه نمایند
ج- درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۹] برای بررسی خروج غیر مجاز
د- درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۱۰] برای اجازه خروج عابرین غیرمجاز مقیم خارج از کشور
۶- اصل و تصویر برگ پایان خدمت یا معافی یا درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۴] برای اجازه خروج دو بار در سال (برای مشمولین خدمت سربازی که هنگام تقاضا به مدت سه سال قبل در خارج از کشور اقامت معتبر داشته باشند) و همچنین متولدینی که 50 سال تمام داشته باشند نیازی به ارایه مدارک این بند ندارند.

*-  واریز هزینه مطابق تعرفه خدمات کنسولی

توجه: مشخصات لاتین مندرج در گذرنامه صرفا بر مبنای حروف انگلیسی تنظیم و غیر قابل تغییر می باشد و در صورت مغایرت نمایندگی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
توجه: کارت ملی‌ نیز مورد نیاز می‌باشد

هموطنان عزیزی که برای بار اول به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراجعه می نمایند فرم تشکیل پرونده را به صورت خوانا و کامل تکمیل نموده و به مامور کنسولی ارائه نمایند