تغییر محل اقامت درگذرنامه

- اجازه خروج مکرر بمنظور سهولت در مسافرت و تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور فقط توسط سفارت خانه‌ها و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر می‌ گردد.
- ایرانیانی که دارای اقامت معتبر بوده و در خارج از کشور سکونت داشته باشند، می‌ توانند نسبت به تعویض گذرنامه و همزمان تغییر محل اقامت در گذرنامه شان اقدام کنند.
- *توجه
   از تاریخ 01/09/1386  در گذرنامه جدید مهر خروج مکرر چاپ نمی گردد هموطنان عزیز که محل اقامت مندرج در گذرنامه شان کشوری غیر از ایران قید شده است می توانند به دفعات  به ایران ورود وخروج داشته باشند بشرطی که مدت اقامت ایشان کمتر از یک سال باشد .
-  هموطنان مقیم خارج از کشور و دارای گذرنامه بشرطی که کشور محل اقامت در  گذرنامه آنان کشوری غیر از ایران قید شده است می توانند یکسال در ایران توقف داشته باشند، در صورت اقامت بیش از یک سال  پس از اخذ نامه مبنی بر مقیم بودن در خارج از کشور و اجازه خروج یکباراز ایران از اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه و ارائه آن به اداره کل گذرنامه نیروی انتظامی وپرداخت عوارض خروج می توانند از کشور خارج شوند.
- بر طبق قانون مدنی محل اقامت زن و فرزندان صغیر و محجور همان محل اقامت همسر و پدر می باشد.

مدارک لازم:
۱ - یک برگ درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۳] و { 105} برای تغییر محل اقامت و اجازه خروج مکرر(برای هموطنان غیرمشمول)
۲- اصل و تصویر گواهی پایان خدمت یا معافی

۳ - اصل گذرنامه ویک برگ تصویر(کپی) از صفحات ۱ تا ۸ گذرنامه های قدیمی و تصویر صفحه مربوط به آخرین خروج از ایران (گذرنامه های جدید صفحات 1 تا 5 )
*- درصورتیکه آخرین خروج همراهان درخواست کننده با گذرنامه دیگری بوده آن گذرنامه نیز باید ارسال شود
۴- اصل و تصویر مدارک اقامتی و یا یک برگ تصویر ( پشت و رو) یا یک برگ تصویر گذرنامه خارجی

* - مدرکی که مشخص کنند محل اقامت شوهر در خارج از کشور باشد .(فقط برای بانوان متأهل درخواست کننده)
۵- یک قطعه عکس جدید ۴×۳ تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.

*-  واریز هزینه مطابق تعرفه خدمات کنسولی

توجه: مشخصات لاتین مندرج در گذرنامه صرفا بر مبنای حروف انگلیسی تنظیم و غیر قابل تغییر می باشد و در صورت مغایرت نمایندگی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

توجه: کارت ملی‌ نیز مورد نیاز می‌باشد

هموطنان عزیزی که برای بار اول به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراجعه می نمایند فرم تشکیل پرونده را به صورت خوانا و کامل تکمیل نموده و به مامور کنسولی ارائه نمایند