صدور گذرنامه مفقوده

ایرانیان در خارج از کشور در صورت گم شدن گذرنامه خود می توانند از سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خواست صدور گذرنامه نمایند. پس از بررسی نسبت به صدور گذرنامه جدید اقدام خواهد شد.

 مدارک لازم:
۱- یک برگ درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۱] برای صدور گذرنامه
۲- گزارش پلیس هلند در مورد چگونگی گم شدن گذرنامه و شرح کوتاه آن به فارسی
3- اصل شناسنامه جدید و تصویر(کپی) تمام صفحات آن. (شناسنامه افراد بالای 15 سال باید عکسدار باشد)
4-  اصل و تصویر مدارک اقامتی و یک برگ تصویر آن.
اشخاصی که دارای گذرنامه خارجی می باشند، باید مدارک "الف" و "ب" را ارائه نمایند:
الف- درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۲] مبنی بر باقی ماندن به تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
ب-  یک برگ تصویر از مدارک خارجی  (پشت و رو) ویک برگ تصویر از  گذرنامه خارجی .
۶- دو قطعه عکس رنگی جدید ۴×3 تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات (نام و نام خانوادگی) صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
۷- یک برگ درخواستنامه تکمیل شده  فرم شماره [۱۰۳] برای تغییر محل اقامت و صدور اجازه خروج مکرر فقط برای افرادی که محل اقامت آنها قبلا خارج از ایران نبوده است .
۸- اصل و تصویر برگ پایان خدمت یا معافی (فقط برای هموطنان غیر مشمول که محل اقامتشان در  گذرنامه آنان غیر از کشئور ایران ثبت شده باشد) یا درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۴]برای اجازه خروج دو بار در سال (برای مشمولین خدمت سربازی که هنگام تقاضا به مدت سه سال قبل در خارج از کشور اقامت معتبر داشته باشند) و همچنین متولدینی که 50 سال تمام داشته باشند نیازی به ارایه مدارک این بند ندارند.

۹- اصل شناسنامه همراهان در گذرنامه و دو برگ تصویر از تمام صفحات شناسنامه همراهان (فقط در صورت وجود همراه)
۱۰- دو قطعه عکس رنگی جدید ۴× 3 تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید از همراهان بالای ۲ سال (در صورت وجود همراه) که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
۱۱ -  واریز هزینه مطابق تعرفه کنسولی

توجه : کسانی که پس از تاریخ 20/03/1378 از ایران خارج شده اند بایستی نسبت به اعلام تاریخ خروج از ایران نیز اقدام نمایند . ( فقط برای گذرنامه های مفقوده )

توجه: مشخصات لاتین مندرج در گذرنامه صرفا بر مبنای حروف انگلیسی تنظیم و غیر قابل تغییر می باشد و در صورت مغایرت نمایندگی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

توجه: کارت ملی‌ نیز مورد نیاز می‌باشد

هموطنان عزیزی که برای بار اول به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراجعه می نمایند فرم تشکیل پرونده را به صورت خوانا و کامل تکمیل نموده و به مامور کنسولی ارائه نمایند