تفکیک گذرنامه

در موارد زیر نام افرادیکه به عنوان همراه در گذرنامه ای ثبت گردیده است از آن گذرنامه تفکیک و برای آنها گذرنامه جداگانه صادر می‌ گردد :
۱- فرزندان زیر ۱۸ سال با اجازه کتبی پدر، ولی یا قیم
۲- همسر
۳- فرزندان بالای ۱۸ سال

مدارک لازم:
۱- یک برگ درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۱] برای تفکیک گذرنامه. (برای افراد زیر ۱۸ سال این درخواستنامه باید توسط پدر، ولی یا قیم تکمیل شود.)
۲- یک برگ اجازه نامه تکمیل شده شماره [۱۱۴] برای صدور گذرنامه فرزند
۳- اصل گذرنامه ویک برگ تصویر(کپی) از صفحات ۱ تا ۱۱ و تصویر صفحه مربوط به آخرین خروج از ایران
*- درصورتیکه آخرین خروج همراهان درخواست کننده با گذرنامه دیگری بوده آن گذرنامه نیز باید ارسال شود.
*- در صورت در دسترس نبودن گذرنامه‌ای که تاریخ آخرین خروج در آن قید گردیده، چنانچه خروج متقاضی بعد از 20/03/1378بوده باشد، تائید آخرین خروج از طریق ادارهٔ گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ایران الزامی است.
۴- اصل شناسنامه جدید درخواست کننده وهمراهان و یک برگ تصویر(کپی) از تمام صفحات شناسنامه (شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکسدار باشد)
۵- اصل و تصویر مدارک اقامتی
*- اشخاصی که دارای تابعیت مضاعف  می باشند، باید مدارک "الف" و "ب" را ارائه نمایند:
الف- اقرارنامه تکمیل شده شماره [۱۰۲] مبنی بر باقی ماندن به تابعیت جمهوری اسلامی ایران
ب-  یک برگ تصویر از مدارک خارجی  (پشت و رو) ویک برگ تصویر از  گذرنامه خارجی.
۶- دو قطعه عکس جدید ۴×۳ تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
۷- یک برگ درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۳] برای خروج مکرر
۸- اصل و تصویر برگ پایان خدمت یا معافی (فقط برای هموطنان غیر مشمول که محل اقامتشان در صفحه ۸ گذرنامه آنان هلند باشد) یا درخواستنامه تکمیل شده شماره [۱۰۴] برای اجازه خروج دو بار در سال (برای مشمولین خدمت سربازی که هنگام تقاضا به مدت سه سال قبل در خارج از کشور اقامت معتبر داشته باشند) و همچنین متولدینی که 50 سال تمام داشته باشند نیازی به ارایه مدارک این بند ندارند.

*-  واریز هزینه مطابق تعرفه خدمات کنسولی

توجه: مشخصات لاتین مندرج در گذرنامه صرفا بر مبنای حروف انگلیسی تنظیم و غیر قابل تغییر می باشد و در صورت مغایرت نمایندگی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

توجه: کارت ملی‌ نیز مورد نیاز می‌باشد

هموطنان عزیزی که برای بار اول به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراجعه می نمایند فرم تشکیل پرونده را به صورت خوانا و کامل تکمیل نموده و به مامور کنسولی ارائه نمایند.