امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۲۸- ۰۹:۳۲ - مشاهده: ۱۳۸

کاظمی قمی: عملیات ایران هوشمندانه، دقیق، هدفمند و وسیع بود

کاظمی قمی اظهار داشت: عملیات صورت گرفته از سوی ایران یک عملیات تنبیهی، هوشمندانه و دقیق بود، این عملیات به نحوی برنامه‌ریزی شد که مردم عادی و مراکز خدماتی آسیبی نبینند. این عملیات وسیع، هدفمند و هوشمند بود و سطح بین دو جبهه حق و باطل را عریان کرد.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشاره به پاسخ تهران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسول سفارت کشورمان در دمشق گفت: عملیات صورت گرفته هوشمندانه، دقیق، هدفمند و وسیع بود.

کاظمی قمی با بیان اینکه عملیاتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی انجام داد یک مانور ایمانی بود، در پاسخ به سوالی در مورد واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به این موضوع اظهار کرد: ساعاتی بعد از این عملیات رژیم صهیونیستی از مردم خواست که از پناهگاهها خارج شوند و میتوان این برداشت را داشت که بر اساس این خواسته این رژیم قصد پاسخگویی ندارد.

 وی با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد، ایران نیز واکنش سختتری را نشان خواهد داد، در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیست در طول ۶ ماه گذشته در غزه افزود: آنچه که رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده است، عملیات جنگی نبود بلکه نسلکشی بود.

کاظمی قمی با بیان اینکه آنها نتوانستند به اهداف خود در حمله به غزه دست پیدا کنند، گفت: یکی از اهداف آنها از بین بردن نیروی مقاومت فلسطین بود، در حالی که  ما اکنون میبینیم که حماس امروز مقاومتر از گذشته عمل میکند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با توجه به نوع واکنش رژیم صهیونیستی در طول ساعات گذشته بعد از پاسخ ایران به نظر میرسد که این رژیم قصد پاسخگویی ندارد ادامه داد: این، به این معنا نیست که آنها اراده این کار را ندارند، بلکه ظرفیت آن را ندارند.

رئیس نمایندگی سیاسی ج.ا. ایران در افغانستان با بیان اینکه در هر نقطهای که اهداف و منافع ایران مورد هدف قرار بگیرد، تهران از همان نقطه عملیات انجام میدهد خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره شد این عملیات یک مانور ایمانی مبتنی بر اتکا به خداوند و حمایت مردم بود و در واقع نظام به خواسته ملی در این ارتباط توجه کرد.

وی در بخش دیگر از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران باید هوشیار باشیم، اظهار کرد: ممکن است دشمن بخواهد از عملیات غافلگیرانه استفاده کند یا عملیاتهای ایذایی با کمک مزدوران خود در حوزههای مرزی پیرامونی انجام دهد و یا اینکه با واسطه اقداماتی را انجام دهد، در همین چهارچوب ما باید هوشیار باشیم.

کاظمی قمی با بیان اینکه از این موضوع که رژیم صهیونیستی به مردم گفته از پناهگاهها خارج شوند میتوان ۲ برداشت کرد، خاطرنشان کرد: برداشت اول این است که آنها قصد پاسخگویی ندارند و و یک برداشت دیگر میتواند این باشد که این یک عملیات فریب است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی ایران هوشیار هستند و به هر واکنشی پاسخ میدهند، تاکید کرد : عملیات صورت گرفته از سوی ایران یک عملیات تنبیهی، هوشمندانه و دقیق بود، این عملیات به نحوی برنامهریزی شد که مردم عادی و مراکز خدماتی آسیبی نبینند.

کاظمی قمی افزود: این عملیات وسیع، هدفمند و هوشمند بود و سطح بین دو جبهه حق و باطل را عریان کرد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما