امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۶/۱۲- ۱۷:۵۰ - مشاهده: ۱۴۲۸

پایان مهلت صدور روادید اربعین حسینی

هم اکنون ویزای گذرنامه‌های متقاضیانی که مدارک خود را تحویل داده اند، در حال صدور می‌باشد و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت. صدور روادید اربعین از صبح فردا (1402/06/13) متوقف می‌گردد.

در راستای تسهیل سفر زائران افغانستانی به عراق در ایام اربعین حسینی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های این کشور در افغانستان صدور ویزای دوبار ورود «رایگان» را از تاریخ 4 شهریور آغاز نمودند. مهلت صدور این نوع ویزای زیارتی در روز 13 شهریور ماه خاتمه می یابد و از آن پس صدور ویزای ایران برای اتباع افغانستان طبق روال عادی صورت می‌پذیرد.

تعداد متقاضیان افغانستانی روادید اربعین بسیار زیاد و فراتر  از حد انتظار بوده است، با این حال روند صدور روادید اربعین متوقف نگردیده و مسئولین ذیربط بخش های کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در شیفت های اضافه و خارج از وقت اداری نسبت به صدور روادید اقدام می نمایند.

هم اکنون ویزای گذرنامه‌های متقاضیانی که مدارک خود را تحویل داده اند، در حال صدور می‌باشد و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت. صدور روادید اربعین از صبح فردا (1402/06/13) متوقف می‌گردد.   

اضافه می نماید که با توجه به ازدحام عظیم زائران اربعین حسینی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و هند در مبادی ورودی/ خروجی مرز مشترک ایران و عراق و تعداد پرشمار زائرین افغانستانی در مبادی ورودی/ خروجی مرز مشترک ایران و افغانستان و کمبود وسائل حمل و نقل جمعی و سایر امکانات و همچنین مدت زمان اندک باقیمانده تا روز اربعین،  مهلت صدور ویزای رایگان اربعین غیر قابل تمدید می‌باشد. 

بر این اساس از آژانس های زیارتی و سایر علاقمندان سفر به عراق در ایام اربعین سال جاری درخواست می‌گردد از مراجعه به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اجتناب ورزند و متقاضیان مسافرت به عراق، زمان سفر خود را به موقع دیگری موکول نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از همکاری خوب ریاست افغان تور وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان جهت تشریک مساعی در تسهیل سفر زائرین افغانستانی اربعین حسینی تشکر و قدردانی می نماید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما